Home | Webhosting | Domeinregistratie | Support | Sitemap | Contact
Vooral kleinere webwinkels dupe van fraude.

Net als webwinkeliers maken ook criminelen overuren tijdens de drukke dagen voor Kerst, bericht de New York Times vandaag. Vooral kleinere webwinkels worden slachtoffer van frauduleuze handelingen.

Omzet mislopen
Uit onderzoek van CyberSource onder 350 webwinkeliers, blijkt dat ongeveer 1,4 percent van de omzet wordt misgelopen vanwege frauduleuze verkopen. In 2002 was dit nog 2,9 procent. Maar omdat omzet uit de online verkoop blijft groeien, groeit ook het bedrag dat criminelen buit maken. De fraude zal daarom dit jaar de 3 miljard dollar bereiken, stelt CyberSource. In 2002 was dit 2,1 miljard dollar.

Kleinere webwinkels
Kleinere webwinkeliers worden extra hard getroffen. Zij hebben vaak niet de kennis om fraude tegen te gaan, of hebben te laat in de gaten dat de aankopen door criminelen worden gedaan, waardoor soms zelfs tot 3 procent van de omzet misgelopen wordt. De fraude bij grotere ondernemingen zou verminderd zijn, omdat zij de laatste jaren veel geld hebben geïnvesteerd in de beveiliging van hun systemen.

Vertrouwen
Online handelaren kunnen op twee manieren omzet mislopen. Ten eerste moet aan creditcardmaatschappijen betaald worden voor aankopen. Ook wanneer deze gedaan worden met een gestolen kaart, waardoor de kosten niet op de kaarthouder verhaald kunnen worden. Bovendien wordt omzet misgelopen, omdat klanten wegblijven als ze horen van frauduleuze incidenten. Door de commotie doen zij geen online aankopen meer. Volgens Gartner kopen 15 miljoen internetgebruikers niet online omdat ze geen vertrouwen hebben in de veiligheid. Daardoor zouden webwinkeliers 2 miljard omzet mislopen.

oktober 2006 «  » maart 2007

Copyright © 2007-2018 • Heights Technology B.V. • Alle rechten voorbehouden • Algemene VoorwaardenPrivacy statement